Büyük gruba
yönelik yöntemler küçük gruba zaman zaman uygulanabilir. Günümüz dünyasında
bireylerden işbirliği içinde iş görme becerisini kazanmaları beklenmektedir.
Küçük grupta öğretim sürecini öğretmen ve öğrencileri birlikte kontrol
etmektedir. İletişim süreci küçük grupta yoğun biçimde yaşanmaktadır. İletişim
sürecinin etkili olması için
gerekli oturma önlemleri alınmalıdır. Küme ve çember biçiminde oturma düzeni sağlanmalıdır.
gerekli oturma önlemleri alınmalıdır. Küme ve çember biçiminde oturma düzeni sağlanmalıdır.
1-Rol Oynama Yöntemi
Belli bir
durumdan önce veya sonra rol oynanabilir. Öğrencilerin çeşitli duygular ve
empati kazanması için uygulanır. Diğer bir ifade ile duyuşsal becerilerin
kazanılmasında etkilidir.
A.Üstün yönleri: Öğrenci
katılımı üst düzeydedir. Yaşamla bağlantılı ve gerçekçi olduğu için duyguların
hissedilmesini sağlar. Akranlara aktarılan duygular öğretmenin aktarımından
etkilidir. Güven duygusu ve iletişim becerileri gelişir.
B.Sınırlılıkları: Çekingen,
utangaç öğrencileri ürkütebilir. Dikkatli bir hazırlık ve yönetim süreci
gerektirir. Zaman alabilir, bazı öğrenciler rol almaktan kaçınabilir.
C.Hazırlık: Öğrencilere
yönelik rol kartları hazırlanır. Rol dağılımı gerçekleştirilir. Öğrencilerin
birbirlerinin rollerinden haberdar olmamaları sağlanır. Ortam gerçekçi bir
şekilde düzenlenmeye çalışılmalıdır.
D.Sunu: Roller kartlara
uygun olarak sunulması için yönetmen gerekli yönlendirmeleri sağlar. Rol oynama
süreci tamamlanınca öğrencilerin duygu ve düşünceleri alınır.
2-Buzkıran Yöntemi
Öğrencilerin öğrenme
süreci içinde bir grubun üyesi olma duygusunu hissetmelerini sağlayan bir
yöntemdir. Grup üyesi olarak ilk kez çalışacak öğrencilerde işbirliği duygusu
bu yöntemle sağlanabilir.
A.Üstün yönleri: Küçük
gruplardaki tartışmalı konuların kısa sürede çözüme ulaşması sağlanır. Gruba
ait olma ve güven duygusunun oluşumunu destekler. Gerginliği azaltarak eğlenme
duygusunu geliştirir.
B.Sınırlılıkları:
Duyguların oluşumu beklenenden uzun sürede gerçekleşebilir. Bazı öğrenciler
tarafından sıkıcı ve yararsız olarak nitelenebilir.
C.Hazırlık: Öğrenciler
çalışma gruplarına ayrılır. Üyelerin birbirini yakından tanıyacakları soruları
belirlemeleri istenir.
D.Sunu: Öğrenciler tarafından
birbirlerine yöneltmek üzere hazırlanan sorular öğretmen tarafından
denetlendikten sonra süreç başlatılır.
3-Örnek Olay İnceleme Yöntemi
Gerçek yaşamdan
alınan veya kurmaca problemlerle öğrenme sürecini desteklemek ve bilgiyi
yapılandırmak için işe koşulan yöntemdir. Genellikle istenmeyen durumları
yansıtan problemlerin nedenlerine yönelik çözüm yolları üretmek için
kullanılır.
A.Üstün yönleri: Bireysel
veya grup halinde çalışılabilir. Sınıf içi ve sınıf dışı ortamlarda çalışılabilir.
Gerçekçi olması dikkatin probleme odaklanmasını sağlar.
B.Sınırlılıkları: Öğrenme
ürünlerinin açıkça ifade edilmesine ihtiyaç duyulur. İyi bir hazırlık ve
düzenleme süreci gerektirir. Kurmaca olaylar gerçekçi olarak algılanmayabilir.
C.Hazırlık: Örnek olay
hazırlandıktan sonra yeterli sayıda çoğaltılır. Çalışma koşulları ve olası
tamamlama süresi belirtilir.
D.Sunu: Örnek olay
öğrencilere görsel-işitsel veya yazılı olarak sunulur. Öğrenciler problemin
çözümüne yönelik çalışma koşullarını belirlerler. Yöntemin uygulanmasında
problem çözme tekniğinin kullanılmasıyla etkisi artacaktır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder