6 Ekim 2013 Pazar

Küçük Gruba Yönelik Öğretim Yöntemleri

      Büyük gruba yönelik yöntemler küçük gruba zaman zaman uygulanabilir. Günümüz dünyasında bireylerden işbirliği içinde iş görme becerisini kazanmaları beklenmektedir. Küçük grupta öğretim sürecini öğretmen ve öğrencileri birlikte kontrol etmektedir. İletişim süreci küçük grupta yoğun biçimde yaşanmaktadır. İletişim sürecinin etkili olması için
gerekli oturma önlemleri alınmalıdır. Küme ve çember biçiminde oturma düzeni sağlanmalıdır.

            1-Rol Oynama Yöntemi
       Belli bir durumdan önce veya sonra rol oynanabilir. Öğrencilerin çeşitli duygular ve empati kazanması için uygulanır. Diğer bir ifade ile duyuşsal becerilerin kazanılmasında etkilidir.
    A.Üstün yönleri: Öğrenci katılımı üst düzeydedir. Yaşamla bağlantılı ve gerçekçi olduğu için duyguların hissedilmesini sağlar. Akranlara aktarılan duygular öğretmenin aktarımından etkilidir. Güven duygusu ve iletişim becerileri gelişir.

    B.Sınırlılıkları: Çekingen, utangaç öğrencileri ürkütebilir. Dikkatli bir hazırlık ve yönetim süreci gerektirir. Zaman alabilir, bazı öğrenciler rol almaktan kaçınabilir.

    C.Hazırlık: Öğrencilere yönelik rol kartları hazırlanır. Rol dağılımı gerçekleştirilir. Öğrencilerin birbirlerinin rollerinden haberdar olmamaları sağlanır. Ortam gerçekçi bir şekilde düzenlenmeye çalışılmalıdır.

    D.Sunu: Roller kartlara uygun olarak sunulması için yönetmen gerekli yönlendirmeleri sağlar. Rol oynama süreci tamamlanınca öğrencilerin duygu ve düşünceleri alınır.

         2-Buzkıran Yöntemi
     Öğrencilerin öğrenme süreci içinde bir grubun üyesi olma duygusunu hissetmelerini sağlayan bir yöntemdir. Grup üyesi olarak ilk kez çalışacak öğrencilerde işbirliği duygusu bu yöntemle sağlanabilir.

    A.Üstün yönleri: Küçük gruplardaki tartışmalı konuların kısa sürede çözüme ulaşması sağlanır. Gruba ait olma ve güven duygusunun oluşumunu destekler. Gerginliği azaltarak eğlenme duygusunu geliştirir.
    B.Sınırlılıkları: Duyguların oluşumu beklenenden uzun sürede gerçekleşebilir. Bazı öğrenciler tarafından sıkıcı ve yararsız olarak nitelenebilir.

    C.Hazırlık: Öğrenciler çalışma gruplarına ayrılır. Üyelerin birbirini yakından tanıyacakları soruları belirlemeleri istenir.

     D.Sunu: Öğrenciler tarafından birbirlerine yöneltmek üzere hazırlanan sorular öğretmen tarafından denetlendikten sonra süreç başlatılır.

             3-Örnek Olay İnceleme Yöntemi
     Gerçek yaşamdan alınan veya kurmaca problemlerle öğrenme sürecini desteklemek ve bilgiyi yapılandırmak için işe koşulan yöntemdir. Genellikle istenmeyen durumları yansıtan problemlerin nedenlerine yönelik çözüm yolları üretmek için kullanılır.
    A.Üstün yönleri: Bireysel veya grup halinde çalışılabilir. Sınıf içi ve sınıf dışı ortamlarda çalışılabilir. Gerçekçi olması dikkatin probleme odaklanmasını sağlar.
    B.Sınırlılıkları: Öğrenme ürünlerinin açıkça ifade edilmesine ihtiyaç duyulur. İyi bir hazırlık ve düzenleme süreci gerektirir. Kurmaca olaylar gerçekçi olarak algılanmayabilir.

     C.Hazırlık: Örnek olay hazırlandıktan sonra yeterli sayıda çoğaltılır. Çalışma koşulları ve olası tamamlama süresi belirtilir.


    D.Sunu: Örnek olay öğrencilere görsel-işitsel veya yazılı olarak sunulur. Öğrenciler problemin çözümüne yönelik çalışma koşullarını belirlerler. Yöntemin uygulanmasında problem çözme tekniğinin kullanılmasıyla etkisi artacaktır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder